V čem je EAP přínosný pro zaměstnavatele?

EAP je nejen skvělým benefitem pro vaše zaměstnance, ale může firmě také ušetřit spoustu nákladů a starostí.

Jak funguje
EAP ve
48 sekundách.

Výhody EAP

Spokojení zaměstnanci

Spokojený zaměstnanec je efektivní zaměstnanec, který navíc přispívá k dobré atmosféře na pracovišti.

Šetří náklady

Ušetří nadbytečné náklady spojené se stresem, syndromem vyhoření a fluktuací zaměstnanců.

Employer branding

EAP je skvělým benefitem, který vám ulehčí cestu k novým zaměstnancům.

Jak EAP funguje?

1. Zaměstnanec

Váš zaměstnanec zjistí, že potřebuje pomoct v nelehké životní situaci, a rozhodne se využít služby EAP, kterou mu předplatil jeho zaměstnavatel. Zvedne tedy telefon či notebook a zavolá či napíše našim konzultantům.

2. EAP linka

Na EAP lince je pro něj vždy připravený odborný konzultant na telefonu a emailu, který vyslechne jeho problém a ihned odborně poradí. V případě, že je to potřeba, obratem domluví se zaměstnancem termín konzultace se specialistou.

3. Psycholog, právník nebo finanční specialista.

Váš zaměstnanec se na nás tak může obrátit i v případě, že bude potřebovat poradit s psychologickými problémy, právními záležitostmi, finanční situací či jakoukoliv jinou obtížnou situací.

Další výhody EAP

  • Zvýšení výkonnosti zaměstnanců
  • Snížení absencí zaměstnanců
  • Zvýšení engagementu
  • Snížení fluktuace zaměstnanců
  • Zlepšení image společnosti na pracovním trhu

Fakta o EAP

Co o Emloyee assistance programu říkají odborníci?

90% firem, které se umístily v žebříčku Fortune 500, využívá služeb EAP (bez zdroje). Každý dolar investovaný do programu EAP představuje pro zaměstnavatele úsporu 17 $. Za náklady nižší než jedna stravenka lze ušetřit mnoho prostředků.

US Department of Labor, reported by EAP, Inc. 200 

Úspěšnost programu EAP lze měřit spokojeností zaměstnanců s využíváním této služby. Studie prováděná v USA na vzorku více než 1 300 zaměstnanců potvrdila, že 95 % uživatelů je s touto služnou spokojeno.

Attridge, M. (2003, November). Optum EAP client satisfaction and outcomes survey study 2002. Paper presentedat the annual conference of the Employee AssistanceProfessionals Association, New Orleans, LA.

Přibližně 15 % z celkového počtu zaměstnanců je zodpovědných za 90 % hodin absencí ve firmě. V 61 % případů bývají příčinou pracovní neschopnosti problémy psychického rázu. Kanadské statistiky (Statistic Canada Reports) uvádějí, že průměrný zaměstnanec stráví v pracovní neschopnosti 8 dní v roce, průměrný Čech 19 dní, vč. úrazů 21,5 dne (2006).

http://www.benefits.org/interface/benefit/eap2.htm 

Průzkum provedený ve společnostech, které zavedly program Employee Assistance (EAP), prokázal 60% úspěšnost preventivních opatření. U zaměstnanců, kteří programu EAP využili, se podařilo předejít poklesu produktivity práce, přičemž hodnota těchto potenciálních ztrát byla vyčíslena na 17 hodin na osobu. V 72 % případů se dokonce ukázalo, že produktivita práce stoupla, a to v průměru o 43 % na případ.

Attridge, M. (2001, August, Personal and Work Outcomes of Employee Assistance Services), American Psychological Association Annual Meeting. San Francisco, CA.

Průměrné náklady na jednoho zaměstnance zařazeného do programu EAP jsou řádově nižší než náklady spojené s absentérstvím, chybovostí a léčebnými výlohami. 76 % lidí vnímá práci jako hlavní zdroj stresu.

American Psychological Association.; www.gallup.com; www.guardian.com 

Nikola Kročková

EAP Product manager a vedoucí asistenční linky

V Assessment Systems se věnuje výhradně Employee Assistance Programu od krizové intervence přes organizaci a propagaci až po rozvoj produktu.

Email: nikola.krockova@asystems.as

Tel.: +420 739 634 635



Jsme také členy EAPA (International Employee Assistance Professionals Association), největší organizace sdružující profesionály v oblasti EAP na světě.